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Un patch pour Legend of Grimrock 2

par Caparzo 22 Oct 2014 16:51 7

Legend of Grimrock 2 est sorti le 15 octobre dernier pour notre plus grand bonheur. Bien que le test d'RPG France ne soit pas encore disponible, ce second opus améliore en tous points les défauts sur lesquels on pouvait tomber dans Legend of Grimrock premier du nom. Pour autant, cela n'empêche pas les développeurs finlandais de chez Almost Human de nous sortir un patch pour LoG 2.

Disponible sur Steam en téléchargement automatique ou bien en téléchargement libre pour les versions standalone du jeu (les versions GoG et Humble Store arriveront plus tard), ce patch vient corriger une multitude de choses, comme un changement de la typographie pour la description des potions, ou encore améliore la précision de la barre de vie des boss. Bien évidemment, je ne suis pas du tout exhaustif et je vous laisse jeter un œil sur le changelog ci-dessous.

– fixed typo in a potion description
– improved precision of dual wielding damage calculations
– zarchtons no longer drop harpoons (this was not intended behavior)
– added missing embalmer’s pants to the game
– fixed jeweled scepter’s 3D model to fit inside chests
– fixed errors and clarified attribute tooltips
– clarified battle mage description (a magical staff is needed to get the +10 bonus to resistance or protection)
– changed resistance bonuses: strength now affects resist fire, dexterity affects resist shock, vitality affects resist poison and willpower affects resist cold
– added hit sound to pushable blocks (does not apply to old save games)
– optimized opening of automap
– fixed “odd behavior of certain rock piles” when throwing items at them
– renamed trait: Weapon Specialization -> Martial Training
– tweaked stun effect to be less subtle
– tweaked chest map icon so that an exclamation mark icon on top of a chest is more visible
– improved precision of boss fight progress bar
– nerfed poison cloud’s poison effect
– bug fix: items can’t be thrown from mouse cursor when standing in front of a open secret door
– bug fix: a spell that was cut from the game during development can be cast by fiddling with the rune panel
– bug fix: loading certain save games can sometimes crash with “could not resolve monster group member with id XXXXX” error
– bug fix: buckler’s evasion bonus does not work (does not apply to old save games)
– bug fix: knight’s shield bonus does not work
– bug fix: max epic items statistics is wrong (should be 17, not 16)
– bug fix: viper roots can spawn under water and die immediately
– bug fix: healing potion effect is played on the wrong portrait if party formation is changed
– bug fix: fireburst and similar spells can be cast inside pushable blocks (does not apply to old save games)
– bug fix: automap is not updated when falling down a level
– bug fix: game crashes when alt-tabbing during loading screen
– bug fix: item auto pickup logic does not take elevations into account (causes problems at the Skyway puzzle)
– bug fix: some map graphics are not shown on the automap after loading a save game
– bug fix: loading certain save games can sometimes crash with “inflate failed – ran out of available bytes” error
– bug fix: moving monster leave behind invisible blockers (very rarely) when the party is asleep
– bug fix: sleep darts put monsters to sleep even if the attack misses
– bug fix: armor set is considered to be equipped when shield is in inactive quick slot
– bug fix: monsters can fall down from ledges when they are leap attacking and party is standing on ladders
– bug fix: thrown items collide with marble statues behind the party when throwing items at the Shipwreck Beach
– bug fix: venom edge icon has a black smudge
– bug fix: rope can be used to climb down to a pit which has a teleporter over it
– bug fix: spell casting panel and potion crafting panels stay open when champion’s hand is injured
– bug fix: if the healing crystal is on a platform, the healing crystal is not shown on the map
– bug fix: player can climb ladders while overloaded

Commentaires (7)

#2

Lairanza
Garde

Ah ouais quand même, un patch une semaine après pour corriger tout ça.

C'est moi où ça devient banal ?
#3

reptile
Chevalier

C'est pas un grand studio avec de gros moyens, j'ai pas eu de gros soucis pour jouer sans ce patch.

Et le jeu est très bon en plus.

Si c'était un patch qui sortait après le jeu de 20 Go (voir Halo le master chief collection), là c'est déjà plus embêtant

Message édité pour la dernière fois le : 22/10/2014 à 18:04

#4

endbloody
Villageois

Je l'ai fini sans le patch et franchement c'est pas gênant du tout, fait bizzare de voir une barre de vie de boss vide qui meure pas direct mais bon ça veux dire qu'il reste un coup ou deux et c'est bon ^^
#5

Jhaelen
Villageois

Perso j'attends surtout les documentations pour pouvoir pleinement profiter de l'éditeur et créer le module que j'ai en tête (et sur le papier jusqu'au moindre détail).

Mais c'est clair que le jeu est génial !

Message édité pour la dernière fois le : 22/10/2014 à 18:11

#6

garrick75
Guerrier

Ah ouais quand même, un patch une semaine après pour corriger tout ça.

C'est moi où ça devient banal ?

Cela ne fait que 10 ans que c'est comme ça.
#7

endbloody
Villageois

c'est juste qu'avant les bug était pas corrigé :p
#8

Sabrina
Chevalier

Tout pas de "patch" français pour ce jeu ? (par les fans ou autre...)




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