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Quand un développeur de The Witcher 2 mode son propre jeu [MAJ]

par pouicoss 20 Juin 2013 18:41 44

CD Projekt RED a peut-être profité de l'E3 pour vous en mettre plein les mirettes avec The Witcher 3, mais d'ici la sortie, il va falloir s'armer de patience. Pourquoi ne pas refaire une partie de The Witcher 2 ou encore tester le nouvel outil de modding Red Kit ? Ou alors un peu des deux ?

Plus concrètement, Andrzej Kwiatkowski aka Flash travaille sur un nouveau mod qui vise à améliorer en profondeur et rééquilibrer le système de combat de The Witcher 2 avec en prime de nouvelles animations. Il faut savoir que le bonhomme en a dans le slip. Il avait déjà travaillé sur un mod similaire pour le premier The Witcher, et c'est ce qui lui a valu une place chez CD Projekt RED en tant que Gameplay Designer, excusez du peu. Il travaille désormais sur les combats de The Witcher 3. Sans plus attendre, voici un aperçu du changelog du mod Full Combat Rebalance 2 :

CORE CHANGES
-Up to 80% increase in responsiveness per Geralt's animations.
-Up to 50% increase in responsiveness per NPCs animations.
-Added strafing while being locked on an enemy and walking.
-Geralt can block while moving ( NEW ANIMATIONS ). Static Guard Stance is no longer required to parry enemy attacks.
-Geralt automatically parries enemy sword attacks and deflects incoming arrows. It doesn't mean Geralt is invincible. It's not a 100% chance to parry and the value is not constant. It changes depending on how many hits you block in a short time and from where does the hit land.
-Geralt and his attackers are no longer bouncing off parry. It allows to continue attack sequence.
-Monster attacks still cannot be parried with a sword.
-While using Guard Stance Geralt channels an active Quen shield.
-Above listed changes to defence mechanics decreased importance of rolling in combat.
 
ENEMIES
-Durability of enemies is based on their defensive skills and armor, not just high vitality.
-Mages and assassins don't use duration based shields, instead they have a chance to block each attack seperately, including witcher Signs. This removes the duration godmode from enemies that forced player to run away.
-Letho and elite assassins will counterattack when player is relentlessly attacking them.
-Arachas and Endriaga Queens learn they should defend against sword attacks after receiving few hits.
-Removed knockdown effect from enemy swordsmen attacks.
 
CHARACTER DEVELOPMENT
-Decreased the number of skills to ensure quality over quantity. Experience rewards and leveling were adjusted to current character development.
-Geralt now starts with core witcher skills already learned. No need to go through Training tree before unlocking other branches.
-Removed many passives from skill tree to replace them with more active abilities. Remaining passives are changed to make them more attractive.
-All skills now have one level ( previously 2 ).
-Aard and Igni Signs have been changed from projectile to cone area of effect.
-Riposte doesn't require Guard Stance to activate, only attacking in a timed window.
-Changed riposte animations ( NEW ANIMATIONS, DUH ) to prevent Geralt from sliding on enemies.
-Experience points are given only for progressing through quests, not for killing enemies. This encourages role-playing without worrying about missing experience.
-Geralt no longer buys witcher specific recipies from random merchants. He recalls lost memories as a part of character development.
 
Petite précision au passage : ceci est bel et bien un mod et non pas un patch. Il ne sera pas installé automatiquement lors d'une prochaine mise à jour. En fouinant sur le forum officiel, on apprend en outre qu'une nouvelle partie n'est pas obligatoire mais vivement conseillée à cause des modifications. Le changelog complet (bien plus touffu) est disponible ici-même.
 
[MAJ] Le mod est désormais disponible à cette adresse . Il faut que votre jeu soit patché avec la dernière mise-à-jour et que le RedKit soit installé, au minimum la "Gamers' Edition". Si vous avez quelques doutes, suivez le guide, tout est expliqué ici-même.
 
Merci à Volke pour l'info !

Commentaires (44)

#26

Caldanath
Gobelin

Je t'en prie mon bon
#27

Kaylegh
Noble

Chaos71, perso j'ai testé ce mod après avoir fini le jeu, donc j'ai fait une nouvelle partie. J'ai du réinstaller le jeu originel, la difficulté était trop grande pour moi lors du dernier chapitre et j'étais complètement bloquée. A installer si tu recherches un vrai défi.

Message édité pour la dernière fois le : 18/06/2013 à 17:12

#28

Zoumaii
Villageois

Enfin bof encore un mods qui ne verra jamais le jour en Français a cause de l'inactivité de la communauté de modding francophone sur The Witcher.



je commence à modder moi ! monsieur ;) un jour j'aurai fini
#29

Chaos17
Guerrier

Chaos71, perso j'ai testé ce mod après avoir fini le jeu, donc j'ai fait une nouvelle partie. J'ai du réinstaller le jeu originel, la difficulté était trop grande pour moi lors du dernier chapitre et j'étais complètement bloquée. A installer si tu recherches un vrai défi.


Après avoirlu les détails, j'ai décidé de ne pas l'installer parce qu'en effet il augmente la diffulté. Chose que je ne recherche pas vu comment je suis une quiche enmode facile.

Pas de nouvelle pour le mod de witcher 2 ?
J'ai lu quelque part qu'il doit sortir aujourd'hui.
#30

Volke
Garde

Dispo tout de suite maintenant! Fonceeeeeeeeeeeeeeeeez les gooooobs!

http://redkit.cdprojektred.com/index.php?c=mod&m=show&p=77
#31

pouicoss
Seigneur

Message supprimé le 20/06/2013
#32

tof64
Novice

Merci volke! les sites sont totalement surchargé...
#33

AbounI
Grand gobelin

Un mod bien lourd : 1.5GO
#34

Volke
Garde

De rien les gob's
Sympa le p'tit mot dans l'article Pouicoss

J'attends quelques retours de votre part avant de décider si oui ou non j'installe ce mod à la mode. Alors tenez nous informé
#35

prypiat
Paladin


Après avoirlu les détails, j'ai décidé de ne pas l'installer parce qu'en effet il augmente la diffulté. Chose que je ne recherche pas vu comment je suis une quiche enmode facile.


Tu fais bien^^ C'est bien ce Full Combat Rebalance que j'avais essayé (vu que je trouve The Witcher 1 décidément trop simple même en difficile), et c'est celui-ci que j'avais laissé tomber aux alentours du premier chapitre (pourtant j'avais crevé plusieurs fois au tout début du tutoriel, ça aurait du me mettre la puce à l'oreille^^)

----

Sinon ben, crotte, 1,5 Go pour ce mod ! S'pa du rebalance de tapette ça En plus du Redkit que j'ai pas encore installé... Je crois que c'est pas pour la qualité de ma connexion ce truc

Message édité pour la dernière fois le : 20/06/2013 à 19:27

#36

Lohengrin
Garde royal

Sympas le mod, et je félicite une fois de plus Andrzej Kwiatkowsky - CD Project
pour l'attention qu'il porte aux joueurs!
(j'avais déjà salué le premier, lors de la première parution de la nouvelle, ce grand Monsieur dans la même niouze en report aujourd'hui, mais un bug vengeur l'a envoyé aux oubliettes des tréfonds du site! Pas grave, j'applaudis, une fois de plus, parce qu'il le vaut bien!)
#37

Maglor
Garde

haaaaaaaaaaaa good news ça !!

bon ben je vais peut être me relancer une partie une fois que j'aurais fini tout ce que j'ai en cours ....
#38

Chaos17
Guerrier

Lien mirroir de CDRED : Dat 6mb/s speed.

20 mins de donwload seulement pour 1.5 GO

Message édité pour la dernière fois le : 20/06/2013 à 21:22

#39

Maglor
Garde

Lien mirroir de CDRED : Dat 6mb/s speed.

20 mins de donwload seulement pour 1.5 GO


merci !!!
#40

Demoniakor
Noble

Merci pour le miroir. Par contre, je galère sa grand mère pour DL le redkit....

EDIT: Bon bah c'est good. Ça doit DL sévère. huhu.

Message édité pour la dernière fois le : 20/06/2013 à 22:20

#41

tof64
Novice

heu.... pas besoin de download le redkit, il faut juste la Maj 3.4!

J'en profite pour rajouter que le mod fonctionne nickel pour l'instant, vraiment un grand plaisir les améliorations de gameplay, que ce soit la nouvelle parade qui active le signe de protection ou l'esquive et ça nouvelle animation (un genre de pirouette) ainsi que plus de fluidité dans les mouvements....
Il encore pas mal de chose que je vous laisse découvrir par vous meme.

Message édité pour la dernière fois le : 21/06/2013 à 01:14

#42

Percival
Garde royal

heu.... pas besoin de download le redkit, il faut juste la Maj 3.4!
Si, il faut télécharger le REDKit car il s'agit du patch 3.4 !

Il existe en fait deux versions du REDKit : le REDKit pour les joueurs (le patch 3.4) et le REDKit pour les moddeurs.
#43

Chaos17
Guerrier

Des bugs ont été rapporté.
Mieux vaux peut-être attendre un tout petit peu.
#44

Shizam
Grand chevalier

Est-ce que RPGF envisagerait de faire une petite vidéo pour la chaine avec ce patch mod?

Nan je dis ça parce que la chaine RPGF est un peu l'enfant pauvre du site. Faut bien trouver des 'excuses' pour la dynamiser.


250 Gobelins avec leur porte-étendard: -Ouhhh!!!! le vilain Shizam!!!!

Message édité pour la dernière fois le : 21/06/2013 à 12:09

#45

Percival
Garde royal

Le mod FCR 2 pour The Witcher 2 passe en version 1.1.

Voici le détail des changements réalisés depuis la version 1.0 :


• Czech translation made by Baal_CZ.
• Russian translation made by Delamer.
• Polish translation made by Rustine.


CORE CHANGES
• Allowed Geralt to parry attacks from behind while he's standing still. I don't have animations to allow it for walking and running, which was the reason why it was disabled in initial mod release.

FIXES
• Fixed wrong installation directory of localization strings.
• Fixed t-pose on throwing items while being in Focused Stance.
• Fixed becoming permanently stuck in casting animation of upgraded Axii Sign.
• Fixed Resonating Crystals not being affected by Aard and Igni in The Secrets of Loc Muinne quest.
• Fixed various progression breaks in Tutorial.
• Fixed Ves t-posing and doing nothing in the arena fight in Act 2.
• Fixed Axii not having effect on enemies.
• Fixed Geralt's locked rotation on opponent when rolling in strafing mode.
• Fixed crafting schematics that didn't recognize their ingredients in crafting menus.
• Fixed fullscreen effect problem that occured when player maxed Adrenaline bar with skills Magic Atunnement, Adrenaline Rush or High.
• Fixed respec abilities removing core witcher skills.
• Fixed Philippa's missing head.
• Fixed missing decorations in scribe's room in Lilies and Vipers quest.
• Fixed arachas, endriag queen, gargoyle, troll and bullvore not blocking attacks.
• Fixed Gap in Armor skill applying armor debuff to player.
• Fixed description in Falka's blood oil.
• Fixed vanilla game quest descriptions wrongly naming grapeshot bombs as beehives.

BALANCE
• Mage friendly fire doesn't affect Geralt and his allies.
• Increased Geralt's parry chance. First of a series of attacks will always be blocked unless Geralt performs an offensive action.
• Scaled down difficulty levels with Hard becoming new Dark difficulty.
• Scaled up damage reduction of mid-tier and high-tier armors.
• Decreased mage's block and spell block chance.
• Decreased spell block chance of Letho and elite kingslayers.
• Raised Letho's resistance to Yrden.
• Increased hit points of celaeno harpies.
• Reintroduced 2 second Stamina regeneration cooldown.
• Removed extreme enemy damage multiplier in situations when Geralt didn't have any sword equipped in combat (non-qte fistfight stance).
• Added high Vitality regeneration to ghost player characters in Eternal battle quest in Act 2.
• Added riposte ability to all replacer player characters but Henselt, Stennis and Dandelion.
• Set riposte timed window to 0.6 seconds in every attack animation where it was possible. Some attacks are faster than 0.6 seconds, these, obviously, couldn't be fixed.
• Decreased base and Igni damage to 10 and upgraded Igni damage bonus to 10. With Control over the Power skill, Petri's philter and Maribor Forest potions, player is still able to dish 108 Igni damage with 3 Vigor points.
• Increased duration of all potions and oils to 1 hour (was 10 minutes) with the exception of Cat potion, White Raffard Decoction and Anabolic Steroids.
• Changed the function of White Raffard Decoction to a very potent version of Swallow potion. Previously it worked like traditional healing potion known from other games.
• Added Gadwall potion recipy to Geralt's starting inventory. Previously it was only obtainable by unlocking Witcher Secrets skill in Alchemy tree -- shouldn't be a requirement for items needed in quests.
• Decreased upgraded Aard stun chance to 10% (was 30%).
• Increased Adrenaline generation from Signs for Signs tree ultimate skill.
• Upgraded Quen stuns 3 enemies around Geralt.
• Increased the number of meteorite ores available in shops.
• Increased the number of rare ingredients available in shops.
• Put another effort to discourage players from immersion-breaking behavior where they constantly rolled behind enemy back to attack with impunity. Removing backstab damage bonus was not enough, so now enemies are allowed to Parry back attacks.

VISUALS
• Improved Igni special effect.
• Made enemies rotate to their targets on Aard hit and Parry.
• Made Geralt rotate to targeted enemy upon Quen activation.
• Changed max adrenaline full screen special effect from Heliotrope to modified dark difficulty effect and used Heliotrope VFX for alchemy ultimate skill.
• Added 5 minute delay for dead bodies to disappear with the exception of the Arena location.

OTHER
• Added more informations in skill descriptions.
• Added information about armor types and debuffs in item tooltips.
• Added information about trophy stat bonuses in item tooltips.
• Updated informations about riposte and parry in Tutorial.
• Reverted changes to QTEs. First attempt to remove them failed, may try to fix that later. Or not.


Le mod est toujours téléchargeable ici : http://redkit.cdprojektred.com/index.php?c=mod&m=show&p=77




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